Zsákmányszerzés agárpályán - az igazi ösztön

A Lelkes Csapatot terrieres gazdik hozták létre, akik ki akarták próbálni kutyáikat agárpályán. Mára rengeteg terrier fajta képviselteti magát Csapatunkban, de sok más fajta is. Örömmel fogadunk Csapatunkba keverék kutyusokat.

Szervezünk edzéseket az Isaszegi Agárpályán teljesen kezdőknek, haladóknak, és nagy népszerűségnek örvendenek versenyeink, amiket Lelkes Versenyeknek hívunk, és évente háromszor rendezünk meg.
Bárkinek ajánlom programjainkat, akik szeretnék jól lefárasztani kutyáikat, vagy szeretnék megnézni, mi az a zsákmányszerző ösztön, ami alapvetően minden kutyában benne van.
Jó futkározást kívánunk minden Lelkes Kutyusnak!


2016.07.17 - LELKES COURSING EDZÉS/FELKÉSZÍTÉS

2016.07.17 08:00

Coursing edzés és felkészítés elsősorban azoknak, akik a RUNNING GAMES-en indulnak (de bárki jöhet). Szeretettel várunk mindenkit, aki életében először jön, velük kiemelten fogunk foglalkozni. A húzás kis kör lesz vagy egyenes, főleg ügyességi.

Helyszín: Isaszeg, Agárpálya

Részvételi díjak:
Kezdők: 3000.-/nap/kutya (benyuszizás, egyenes gyakorlás, 2 coursingfutam)
Haladók: 2000.-/2 coursingfutam/kutya
Belépő: 200.-/fő
Extra edzésdíj: 1000.-/futam/kutya (ha marad idő)

 RÉSZLETES PROGRAM
 08.00-09.00: regisztráció és futamfeliratkozás KEZDŐKNEK
 08.00-09.00: egyenes 70méteres boxból indított pályafutamok időméréssel csak azoknak, akik a RUNNNING GAMES-re szeretnének kvalifikálni.
 08.30-10.00: benyuszizás
 09.00-11.00: kezdő edzőfutamok, egyenesek, egyszerű pálya
 10.00-11.00: regisztráció ÉS futamfeliratkozás HALADÓKNAK
 11.30- coursing edzőfutamok

A program közben természetesen lesz szünet, ebédlehetőség.
Ha mindenkinek lement a 2 edzésfutam, és még van idő, akkor lehetőség lesz további edzőfutamok tartására is.
A hét vége felé még nézzetek rá a programra, jelentkezések függvényében még kicsit változhat.
Mivel a pálya kicsi és inkább ügyességi lesz, nagytestű agaraknak a részvétel nem ajánlott.

FCI COURSING VERSENYSZABÁLYZAT (BÍRÁLATI SZEMPONTOK)
természetesen ezek alapján a szempontok alapján lesz bírálat a RUNNING GAMES-en is.

3.8.1. Gyorsaság(15) 3.8.2. Űzési kedv (15) 3.8.3. Intelligencia (16)
3.8.4. Fordulékonyság (16) 3.8.5. Állóképesség (16) 3.9. Büntetések (16) 3.9.1. Korai elengedés büntetése (16) 3.9.2. A futam késleltetése (16) 3.9.3. Kizárás- felmentés (16)

3.8. Bírálat

A coursing bírók öt (5) alapszempont szerint bírálják az agár teljesítményét. Minden egyes szempontra legfeljebb 20 pont adható (FCI pontrendszer).
Azok az agarak, akik az első futamban nem érik el a maximálisan adható pontok 50%- át (bírónként), nem vehetnek részt a második futamban.

3.8.1. Gyorsaság

A gyorsaság a zsákmány elejtéséhez szükséges. Megmutatkozik a rajtnál, mikor az agár megpillantja a préda felbukkanását.

Az agár sebessége a versenytáv teljes hossza alatt ítélhető meg, de főleg a műnyúl elfogásánál. A gyorsaság megmutatkozik a lépéshosszban, a lépések számában és a sebesség fokozásában.

A bírónak azt az agarat kell jutalmaznia, amelyik alacsonyan, jól kinyújtóztatva fut, és küzd a műnyúlért. Mivel a sebesség meghatározására nem használnak időmérő berendezést, az értékelés egyik fontos szempontja az agárnak az a képessége, ahogy a pályán "adja magát".

Az abszolút sebességet a bírálatkor nem veszik figyelembe, mivel az agár sebességét a versenytárs sebességével kell összehasonlítani.

A "go-bye" akkor adható, amikor a hátul futó agár minden tőle telhetőt megtesz és megelőzi ellenfelét. Az előzést minden esetben két egymást követő tárcsa között kell értékelni.

3.8.2. Űzési kedv

Lelkesedés az űzésben bármilyen terepviszonyok között (egyenetlenség vagy akadályok), és történjék bármilyen váratlan esemény, mint kipördülés, esés, vesztes helyzet a műnyúllal szemben.

Egy agár űzési kedve megmutatkozik:

1.A rajtnál:
•ahogy összpontosít
•ahogy rászegezi tekintetét a műnyúlra

2.A műnyúl üldözése alatt:

•ahogy folyamatosan a műnyúl elfogására törekszik, így a nyúlhúzót a sebesség növelésére készteti annak elkerülése érdekében, hogy az agár még a futam vége előtt megfogja a műnyulat.
•ahogy tétovázás nélkül átugrik egy akadályt
•ahogy igyekszik visszafordulni a műnyúlra, ha az mögé kerül

3.A műnyúl elfogásánál:
         Teljes sebességnél
•ahogy becsúszik a műnyúl megszerzése érdekében
•ahogy megkísérli megfogni a műnyulat, még akkor is, ha azt vetélytársa már előtte megszerezte

3.8.3. Intelligencia

Megmutatkozik abban, ahogy az agár a műnyúl űzése során úgy választja meg az útvonalát, hogy optimális helyzetbe kerüljön a műnyúl elfogásához, olyan fordulékonyságot mutatva, amely nélkül még a leggyorsabb agár sem képes elejteni a prédát. Az agár intelligenciáját mutatja, ha úgy helyezi magát a műnyúl és annak elképzelt útvonala közé, hogy megakadályozza a "nyúl szökését".

3.8.4. Fordulékonyság

Az agár fordulékonysága megmutatkozik:
1.gyors irányváltásokban, melyre a műnyúl cikázása készteti
2.az akadályok leküzdésében
3.fogásnál, különös tekintettel arra, ahogy a műnyúlra becsúszik

3.8.5. Állóképesség

Az a képesség, mely lehetővé teszi, hogy az agár jó erőnlétben fejezze be a versenyt. Ez egyaránt értendő a fizikai és lelki képességekre.